Projekt edukacyjny - Oswoić muzeum
Zajęcia miały uczyć trudnej umiejętności „czytania" wystaw, pokazać, że wystawa jest pewną wypowiedzią, że nie jest czymś oczywistym, co po prostu stanowi prawdę o jakimś zjawisku, ale że jest zawsze pewnym wyborem, subiektywnym spojrzeniem nie tylko artysty, ale również kuratora wystawy. Bogactwo wydarzeń związanych ze sztuką w warszawskich muzeach i galeriach pozwoliło na wyselekcjonowanie, poznanie i przeanalizowanie wydarzeń najciekawszych. Ale w naszym projekcie chodziło również o pokazanie młodzieży, że muzeum nie jest miejscem nudnym, starym i zakurzonym, że w warszawskich muzeach i galeriach (zwłaszcza związanych ze sztuką współczesną) dzieje się wiele ciekawych rzeczy, a sama instytucja muzeum to jedno z najważniejszych zjawisk naszej kultury. Wiemy, że często muzeum jest miejscem, które zamiast otwierać na nowe pomysły, zamyka jej myślenie do krótkiej formuły znajdującej się pod obrazem (autor, data, styl). Mamy duże doświadczenie w pokazywaniu sztuki w niestereotypowy sposób i zamierzamy propagować muzea wykorzystując niezwykły rozwój i dużą ilość ciekawych wydarzeń w warszawskich placówkach. Na zajęciach przygotowywaliśmy się także do samodzielnego pisania recenzji dzieł kultury.